Zasady i warunki

Zawarcie umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą może nastąpić na dwa sposoby.
Kupujący ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedawcą, w tym zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje, te powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego (właściciel sklepu www.Pureal.pl - firma Educat Solutions S.R.L., nr rej. Com: J40/2833/15022023, CUI: 47636609).
W przypadku rezygnacji przez Kupującego z możliwości zawarcia umowy w drodze indywidualnych negocjacji stosuje się poniższy regulamin oraz odpowiednie przepisy prawa.

STATUT

 1. Definicje

  • Adres pocztowy - imię i nazwisko lub nazwa instytucji, lokalizacja w mieście (w przypadku miasta podzielonego na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miasta niepodzielonego na ulice: nazwa miasta i numer nieruchomości), kod pocztowy i miejscowość.
  • Adres do reklamacji: Educat Solutions S.R.L., Str. Stefan Protopopescu nr.2, bl.24, Sect.1, Bucuresti, e-mail: contact@pureal.pl.
  • Cennik dostaw - znajdujący się pod adresem https://www.pureal.pl/dostawa-i-polityka-platnosci/ - zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
  • Dane kontaktowe: sklep www.pureal.pl, Educat Solutions S.R.L., Str. Stefan Protopopescu nr.2, bl.24, Sect.1, Bucuresti, Romania, e-mail: contact@pureal.pl
  • Dostawa - rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu, wymieniony w cenniku dostaw znajdującym się na stronie https://www.pureal.pl/dostawa-i-polityka-platnosci/
  • Dowód zakupu - faktura VAT / faktura imienna wystawiona zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług z późniejszymi zmianami oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa.
  • Karta produktu - pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
  • Klient - pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, dokonująca u Sprzedawcy zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny z późniejszymi zmianami.
  • Kodeks dobrych praktyk - zbiór zasad postępowania, w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z późn. zm.
  • Konsument - pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Koszyk - lista produktów utworzona z produktów oferowanych w sklepie na podstawie wyborów Kupującego.
  • Kupujący - zarówno Konsument, jak i Klient.
  • Miejsce wydania rzeczy - adres pocztowy lub punkt odbioru wskazany w zamówieniu przez Kupującego.
  • Moment wydania rzeczy - moment, w którym Kupujący lub osoba trzecia wskazana przez niego do odbioru wejdzie w posiadanie rzeczy.
  • Płatność - sposób płatności za przedmiot umowy i dostawę wymieniony na stronie https://www.pureal.pl/dostawa-i-platnosci/
  • Prawo konsumenckie - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  • Produkt - minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w Sklepie Sprzedawcy jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
  • Przedmiot umowy - produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
  • Przedmiot usługi - przedmiot umowy.
  • Punkt odbioru - miejsce wydania rzeczy niebędące adresem pocztowym, wymienione w wykazie udostępnionym przez Sprzedawcę w Sklepie.
  • Rzecz - rzecz ruchoma, która może być lub jest przedmiotem umowy.
  • Sklep - serwis internetowy dostępny pod adresem www.Pureal.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
  • Sprzedawca: Firma Educat Solutions S.R.L., Str. Stefan Protopopescu nr.2, Sect.1 Bucuresti, Nr. reg. Com: J40/2833/15022023, CUI: 47636609 właściciel sklepu Pureal.pl

Przedmiotem działalności spółki jest sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej. 

RACHUNEK BANKOWY: UNICREDIT BANK RO30BACX0000002447655000

  • System - zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
  • Data zakończenia - liczba godzin lub dni roboczych określona na karcie produktu.
  • Umowa - umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta w przypadku Konsumentów oraz umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. w przypadku Kupujących. 535 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny w przypadku Kupujących.
  • Wada - zarówno fizyczna, jak i prawna.
  • Wada fizyczna - niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, w szczególności jeżeli rzecz:
    a. nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
    b. nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Konsumenta; c. nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedawcę, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do jej właściwości. nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Konsumenta;
    c. nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
    d. została wydana Konsumentowi w stanie niezupełnym;
    e. w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy;
    f. nie ma właściwości, o których zapewniał producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedawca nie znał tych zapewnień albo, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.
  • Wada prawna - sytuacja, w której rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
  • Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem Sklepu, określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; sposób płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą. 

2. Warunki ogólne 

  1. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z prawem polskim i niniejszym regulaminem.
  2. Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Sprzedawca jest zobowiązany i zobowiązuje się do świadczenia usług i dostarczania rzeczy wolnych od wad.
  4. Wszystkie ceny podawane przez Sprzedawcę wyrażone są w walucie polskiej i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztów dostawy, które są określone w cenniku dostawy.
  5. Wszystkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 k.c., tj. termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
  6. Potwierdzenie, ujawnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszystkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w formie:
    a. potwierdzenia zamówienia poprzez przesłanie na adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma (jeśli jest konieczna), informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do pobrania regulaminu i wzoru odstąpienia od umowy;
    b. dołączenie do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy: dowodu zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu, wzoru formularza odstąpienia od umowy.
  7. Sprzedawca informuje o znanych gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie na produkty w sklepie.
  8. Sprzedawca nie pobiera żadnych opłat za porozumiewanie się z nim za pomocą środków porozumiewania się na odległość, a Kupujący ponosi jego koszty w wysokości wynikającej z umowy zawartej z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie się na odległość.
  9. Sprzedawca zapewnia Kupującemu korzystającemu z systemu poprawność działania sklepu w następujących przeglądarkach: Edge, FireFox w wersji 3 lub nowszej, Chrome w wersji 10 lub nowszej, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek np. FireFox lub Chrome może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu. Dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu www.Pureal.pl należy je wszystkie wyłączyć.
  10. Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez Sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który zobowiązany jest do zachowania ich w tajemnicy i zabezpieczenia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usunięcia konta w Sklepie w każdym czasie.
  11. Sprzedawca przestrzega kodeksu dobrych praktyk.
  12. Kupujący zobowiązany jest do:
    a. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich, b
    . oprogramowania lub urządzeń,
    c. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej informacji handlowej (spamu),
    d. korzystanie ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz Sprzedającego,
    e. w zakresie własnego użytku osobistego,
    f. korzystanie ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi zasadami netykiety.  

3. Zawarcie umowy i jej wdrożenie 

  1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
  2. W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
    a. dodanie produktu do koszyka;
    b. wybór rodzaju dostawy;
    c. wybór rodzaju płatności;
    d. wybór miejsca wydania rzeczy;
    e. złożenie zamówienia w sklepie poprzez użycie przycisku "Potwierdź zakup" z opisem przycisku "Zamówienie z obowiązkiem zapłaty".
  3. Zawarcie umowy z Konsumentem następuje w momencie złożenia zamówienia.
  4. Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie (lub w terminie uzgodnionym z Klientem, w sytuacji gdy towar musi zostać sprowadzony na życzenie Klienta lub jest już w drodze do sklepu), a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedawcy (lub w terminie uzgodnionym z Klientem, w sytuacji, gdy towar musi zostać sprowadzony na zamówienie Klienta lub jest już w drodze do sklepu), co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia bez swojej winy i poinformował o tym Sprzedawcę.
  5. Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, o czym informuje on Klienta w terminie 48 godzin od złożenia zamówienia.
  6. Realizacja zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy (lub w terminie uzgodnionym z Klientem, w sytuacji gdy towar musi zostać sprowadzony na życzenie Klienta lub jest już w drodze do sklepu), a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedawcy (lub w terminie uzgodnionym z Klientem, w sytuacji gdy towar musi zostać sprowadzony na życzenie Klienta lub jest już w drodze do sklepu).
  7. Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od zapłaty całości lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego w wysokości co najmniej wartości zamówienia lub zgody Sprzedawcy na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).
  8. Przedmiot umowy jest wysyłany w terminie wskazanym na karcie produktu, a w przypadku zamówień składających się z wielu produktów, w najdłuższym terminie wskazanym na kartach produktów (lub w terminie uzgodnionym z Klientem, w sytuacji gdy towar musi zostać sprowadzony na życzenie Klienta lub jest już w drodze do sklepu). Bieg terminu rozpoczyna się od realizacji zamówienia.
  9. Zakupiony przedmiot umowy jest wysyłany wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy wraz z załącznikami, o których mowa w §2 pkt 6b.

 4. Prawo do odstąpienia od umowy 

  1. Konsumentowi przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego, prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
  2. Termin do odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego.
  4. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi e-mailem (podanym przy zawieraniu umowy oraz innym, jeśli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za nieważną.
  6. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  7. Konsument zwraca rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił, na własny koszt i ryzyko.
  8. Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzeń zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. 1. Prawa konsumenckiego.
  9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  10. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę Sprzedawca nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 Prawa konsumenckiego.
  11. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  12. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  13. Zgodnie z art. 38 Prawa konsumenckiego prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy:
    a. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; d. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    d. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    e. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    f. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    g. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
    h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

 5. Gwarancja 

  1. Sprzedawca, zgodnie z art. 558 §1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec klientów za wady fizyczne i prawne (rękojmia).
  2. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i następnych za wady rzeczy (rękojmia). 556 Kodeksu cywilnego, a w dalszej kolejności za wady (rękojmia).
  3. W przypadku umowy z Konsumentem, jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
  4. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Konsument może:
    a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;
    b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
    chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
  5. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Sprzedawca, oceniając nadmierność kosztów, uwzględnia jednak wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
  6. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  7. Konsument, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
    a. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
    b. żądać usunięcia wady.
  8. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić wadliwą rzecz na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
  9. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
  10. W przypadku, gdy rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedawcę, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedawcy.
  11. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedawcę, Konsument jest uprawniony do zwrotu rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedawcy. 
  12. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedawca, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 ust. 10.
  13. Sprzedawca jest obowiązany przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
  14. Sprzedawca w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
    a. oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
    b. oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
    c. żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
    d. żądania usunięcia wady.
    W przeciwnym razie uważa się, że uznał oświadczenie lub żądanie Konsumenta za uzasadnione.
  15. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od dnia wydania rzeczy Konsumentowi. 
  16. Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana z upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
  17. W przypadku, gdy określony przez Sprzedawcę lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu. 
  18. W terminach określonych w §5 pkt 15-17 Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
  19. W razie dochodzenia przed sądem lub sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień przysługujących Konsumentowi z tego tytułu ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio dotyczy to również postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi przysługujących Konsumentowi rozpoczyna bieg od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
  20. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się §5 pkt 15-16, z tym zastrzeżeniem, że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej - od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
  21. Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści i nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie narusza to przepisów o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
  22. Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedawca wadę podstępnie zataił.
  23. Jeżeli Sprzedawca jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia pieniężnego na rzecz Konsumenta, spełni je bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie przewidzianym w przepisach prawa.

 6. Polityka prywatności i bezpieczeństwo danych osobowych

  1. Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Konsumentów Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Kupujący, podając Sprzedającemu swoje dane osobowe przy składaniu zamówienia, wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji zamówienia. Kupujący ma możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji i usuwania swoich danych osobowych w każdym czasie.
  3. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez Sklep zostały opisane w Polityce Prywatności, która znajduje się pod adresem: https://www.pureal.pl/polityka-prywatnosci/

 7. Postanowienia końcowe

  1. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowany, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem, Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego postanowienia regulaminu.
  2. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący zostaną powiadomieni drogą elektroniczną (na adres e-mail podany podczas rejestracji lub składania zamówienia). Powiadomienie zostanie wysłane na co najmniej 30 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany będą wprowadzane w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
  3. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce regulamin(https://www.pureal.pl/termsconditions/ ). W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, gdy Konsument uzna go za mniej korzystny od dotychczasowego i poinformuje Sprzedawcę o dotychczasowym wyborze jako wiążącym.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie obowiązujące przepisy prawa. Spory, o ile Konsument wyrazi taką wolę, rozstrzygane są w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów, np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR znajdującej się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.
Koszyk
0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyPowrót do sklepu
    Przewiń do góry