Regulamin

Zawarcie umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby.
Kupujący ma prawo przed złożeniem zamówienia negocjować wszelkie postanowienia umowy ze Sprzedawcą, w tym zmieniające postanowienia niniejszego regulaminu. Negocjacje powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedawcy (właściciela sklepu) www.Pureal.pl  – spółka Educat Solutions SRL, nr rej. Com: J40/2833/15022023, CUI: 47636609).
W przypadku zrezygnowania przez Kupującego z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin oraz stosowne przepisy prawa.

STATUT

 1. Definicje

  • Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa instytucji, miejscowość w mieście (w przypadku miasta podzielonego na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miasta niepodzielonego na ulice: nazwa miasta i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
  • Adres reklamacyjny: Educat Solutions SRL, Str. Stefan Protopopescu nr.2, bl.24, Sect.1, Bucuresti, e-mail: contact@pureal.pl.pl.
  • Cennik dostaw – dostępny pod adresem https://www.pureal.pl/delivery-and-payment-policy/ – wykaz dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
  • Dane kontaktowe: sklep www.pureal.pl, Educat Solutions SRL, ul. Stefan Protopopescu nr.2, bl.24, Sect.1, Bucuresti, Rumunia, e-mail: contact@pureal.pl.pl
  • Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz ze wskazaniem przewoźnika i kosztu, wymienione w cenniku dostaw znajdującym się pod adresem  https://www.pureal.pl/delivery-and-payment-policy/
  • Dowód zakupu – faktura VAT/faktura imienna wystawiona zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. z późniejszymi zmianami i innymi obowiązującymi przepisami.
  • Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
  • Klient – ​​pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, dokonująca zakupu u Sprzedawcy directściśle związane z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Kodeks cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. ze zmianami.
  • Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z późn. zm.
  • Konsument – ​​pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu niebędąca osobą fizyczną. directściśle związane z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
  • Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
  • Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazany w zamówieniu przez Kupującego.
  • Moment wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
  • Płatność – sposób zapłaty za przedmiot umowy i dostawę wymieniony pod adresem https://www.pureal.pl/delivery-and-payment-policy/
  • Prawo konsumenckie – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  • Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedawcy jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
  • Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
  • Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
  • Punkt odbioru – miejsce wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedawcę w sklepie.
  • Rzecz – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
  • Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.Pureal.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
  • Sprzedawca: Firma Educat Solutions SRL, Str. Stefan Protopopescu nr 2, sekcja 1 Bucuresti, Nr. rej. Kom: J40/2833/15022023, CUI: 47636609 właściciel Pureal.pl sklep 

Przedmiotem działalności spółki jest sprzedaż detaliczna prowadzona poprzez domy sprzedaży wysyłkowej. 

KONTO BANKOWE: UNICREDIT BANK RO30BACX0000002447655000

  • System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
  • Termin realizacji – liczba godzin lub dni roboczych podana na karcie produktu.
  • Umowa – umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. w przypadku Kupujących.
  • Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna.
  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności jeśli rzecz:
    a. nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
    b. nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Konsumenta,
    c. nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
    d. została Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;
    e. w razie nieprawidłowego montażu i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy;
    f. nie ma ona właściwości, o których zapewnił producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, a także osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedawca zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.
  • Wada prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
  • Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i liczbę produktów; rodzaj dostawy; sposób płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego oraz cel umowy. directwyłącznie w momencie zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym. 

2. Ogólne warunki 

  1. Umowę zawiera się w języku polskim, zgodnie z prawem polskim i niniejszym regulaminem.
  2. Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Sprzedawca jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
  4. Wszystkie ceny podane przez Sprzedawcę są wyrażone w walucie polskiej i są cenami brutto (z uwzględnieniem podatku VAT). Ceny produktów nie obejmują kosztów dostawy, które są określone w cenniku dostaw.
  5. Wszystkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, tj. termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu daty dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
  6. Potwierdzenie, ujawnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w formie:
    a. potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma (jeśli jest wymagana), informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania regulaminu i wzoru odstąpienia od umowy;
    b. dołączenia do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy: dowodu zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu, wzoru formularza odstąpienia od umowy.
  7. Sprzedawca informuje o znanych gwarancjach udzielanych przez osoby trzecie na produkty znajdujące się w sklepie.
  8. Sprzedawca nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy, jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
  9. Sprzedawca zapewnia Kupującemu korzystającemu z systemu poprawne działanie sklepu w następujących przeglądarkach: Edge, FireFox wersja 3 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Korzystanie z oprogramowania firm trzecich wpływających na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek, np. FireFox lub Chrome, może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu. Dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu www.Pureal.pl należy wyłączyć wszystkie z nich.
  10. Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło niezbędne do dostępu do swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który zobowiązany jest zachować je w tajemnicy i chronić przed nieautoryzowanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usunięcia konta w sklepie w dowolnym momencie.
  11. Sprzedawca stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.
  12. Kupujący zobowiązany jest do:
    a. nie dostarczać i nie przekazywać treści zabronionych przez prawo, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
    .oprogramowanie lub urządzenia, 
    c. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam), 
    d. korzystania ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz Sprzedawcy, 
    e. do własnego użytku osobistego, 
    f. korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi zasadami netykiety.  

3. Zawarcie umowy i realizacja 

  1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
  2. W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być powtarzana wielokrotnie:
    a. dodanie produktu do koszyka;
    b. wybór rodzaju dostawy;
    c. wybór formy płatności;
    d. wybór miejsca dostarczenia rzeczy;
    e. złożenie zamówienia w sklepie poprzez użycie przycisku „Potwierdź zakup” z opisem przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
  3. Zawarcie umowy z Konsumentem następuje w momencie złożenia zamówienia.
  4. Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie (lub w terminie uzgodnionym z Klientem, w sytuacji gdy towar ma zostać dostarczony na życzenie Klienta lub znajduje się już w trakcie realizacji), a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedawcy (lub w terminie uzgodnionym z Klientem, w sytuacji gdy towar ma zostać dostarczony na życzenie Klienta lub znajduje się już w trakcie realizacji), co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedawcę.
  5. Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
  6. Realizacja zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy (lub w momencie uzgodnionym z Klientem, w sytuacji gdy towar musi zostać sprowadzony na życzenie Klienta lub znajduje się już w drodze do sklepu), a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedawcy (lub w momencie uzgodnionym z Klientem, w sytuacji gdy towar musi zostać sprowadzony na życzenie Klienta lub znajduje się już w drodze do sklepu).
  7. Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub zgody Sprzedawcy na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).
  8. Przedmiot umowy wysyłany jest w terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień składających się z wielu produktów w najdłuższym terminie określonym na kartach produktów (lub w czasie uzgodnionym z Klientem, w sytuacji, gdy towar musi zostać sprowadzony na życzenie Klienta lub znajduje się już w drodze do sklepu). Bieg terminu rozpoczyna się od momentu realizacji zamówienia.
  9. Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w § 2 pkt 6b.

 4. Prawo do odstąpienia od umowy 

  1. Konsumentowi przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
  2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego.
  4. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na adres e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
  6. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  7. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił, na własny koszt i ryzyko.
  8. Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa konsumenckiego.
  9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  10. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 Prawa konsumenckiego.
  11. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  12. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  13. Zgodnie z art. 38 Prawa konsumenckiego konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy:
    a. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    d. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    e. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    f. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    g. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
    h. do dostarczania gazet, czasopism lub magazynów, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

 5. Gwarancja 

  1. Sprzedawca na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów za wady fizyczne i prawne (rękojmia).
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
  3. W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
  4. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Konsument może:
    a. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
    b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
    chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
  5. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Jednakże przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
  6. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  7. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
    a. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
    b. żądać usunięcia wady.
  8. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  9. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
  10. W przypadku, gdy wadliwy przedmiot został zamontowany, Konsument może żądać od Sprzedawcy jego demontażu i ponownego zamontowania po wymianie na przedmiot wolny od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przekraczających cenę rzeczy sprzedanej lub może żądać od Sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W przypadku niewykonania obowiązku przez Sprzedawcę, Konsument jest upoważniony do wykonania tych czynności na koszt i ryzyko Sprzedawcy.
  11. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedawcę Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedawcy. 
  12. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedawca, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 pkt 10.
  13. Sprzedawca obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
  14. Sprzedawca odpowie w ciągu czternastu dni na:
    a. oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
    b. oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
    c. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
    d. żądać usunięcia wady.
    W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał oświadczenie lub żądanie Konsumenta za uzasadnione.
  15. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od dnia wydania rzeczy Konsumentowi. 
  16. Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
  17. W przypadku gdy określony przez Sprzedawcę lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu. 
  18. W terminach określonych w § 5 pkt 15-17 Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
  19. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień przysługujących Konsumentowi z tego tytułu ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się to również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi przysługujących Konsumentowi zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
  20. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się § 5 pkt 15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
  21. Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
  22. Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedawca wadę podstępnie zataił.
  23. Jeżeli na Sprzedawcy ciąży obowiązek świadczenia lub świadczenia pieniężnego na rzecz Konsumenta, wykona on je bez zbędnej zwłoki, nie później niż termin przewidziany w prawie.

 6. Polityka prywatności i bezpieczeństwo danych osobowych

  1. Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Konsumentów sklepu jest Sprzedawca.
  2. Sprzedawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. Kupujący, podając swoje dane osobowe Sprzedawcy podczas składania zamówienia, wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedawcę w celu realizacji zamówienia. Kupujący ma możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji i usuwania swoich danych osobowych w dowolnym momencie.
  3. Szczegółowe zasady gromadzenia, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep opisane są w Polityce Prywatności, która znajduje się pod adresem: https://www.pureal.pl/privacy-policy/

 7. Przepisy końcowe

  1. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowany, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem, Sprzedawca deklaruje bezwzględne podporządkowanie i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego postanowienia regulaminu.
  2. Zarejestrowani Kupujący zostaną powiadomieni o zmianach regulaminu i jego zakresie za pośrednictwem poczty elektronicznej (na adres e-mail podany podczas rejestracji lub składania zamówienia). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej 30 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany zostaną wprowadzone w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
  3. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce regulamin (https://www.pureal.pl/termsconditions/ ). Podczas realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej nad Kupującym stosuje się regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, gdy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedawcę o wyborze aktualnego jako wiążącego.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Spory, jeżeli Konsument wyrazi taką wolę, rozstrzyga się w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub rozprawy przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozstrzygania sporów, np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR znajdującej się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.
Koszyk
Przewiń do góry